• وبلاگ : مادرانه
  • يادداشت : جقدر عصبانيم ....من ...
  • نظرات : 2 خصوصي ، 65 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام دوباره
    از اين كه در پايين كامنت منتظر ظهور اون تذكر رو داديد متشكرم من ميخواستم تذكر بدم كه ديدم خودتون متوجه هستين .
    دربارهء اين مساله شما ميتونين توضيحات نسبتا كاملي رو در نرم افزار پرسمان ( محصول نهاد رهبري در دانشگاهها ) ملاحظه بفرماييد همچنين سايت تبيان و بعضي از سايتهاي اسلامي معتبر مطالبي در اين باره ارائه داده اند كه شايد مفيد باشه .
    اين بحث گسترده است وقتي من خواستم مطلبي دراين باره بنويسم ديدم بسيار طولاني و پيچيده خواهد شد كه از حوصلهء عامهء مردم خارج است . مطالب كامل و وافي در اين باره در مباحث درس خارج مراجع معظم مطرح ميشود كه حداقل ماهها اين مباحث طول ميكشد . كتابهاي تخصصي در اين باره به زبان عربي ميباشد كه بيشتر مورد تحقيق مراجع وفقهاء و محققيني است كه سالها مقدمات فهم روايات و تجزيه و تحليل مباحث فقهي و اصولي را طي نموده اند .
    در پايان تذكر چند مطلب رو لازم ميدونم 1-درقرآن اين حکم اومده سورهء نساء آيهء 42 ميتونين به تفاسير مختلف ذيل اين آيه مراجعه کنين. در احاديث ما حليت ازدواج موقت به حد تواتر رسيده به طوري که انکار اون به انکار مذهب تشيع منجر ميشه . در احاديث علت تشريع اين حکم جلوگيري از فسادهاي بي قيد و بند و همچنين ارضاي غريزهء جنسي از راه مشروع قيد شده است و اميرالمومنين فرموده اند که متعه رحمتي از جانب خدا به امت محمد است.علت تشريع حرمت اين حکم در نزد اهل سنت گفتهء عمر است که گفت:دو حلال در زمان رسول خدا بود که من آنها را حرام اعلام ميکنم يکي ازدواج موقت و ديگري حج تمتع که اصلا عمر در مقام تشريع نبود که اينگونه حکم قرآن و رسول را زير پا بگذاره.ماده قوانين 1075 و 1076و 1077و1152و1113بر قانوني بودن اين ازدواج در ايران بر اساس مکتب تشيع حکايت داره.2-در صيغهء ازدواج اين زن است که محوريت داره و ايجاب رو ميگه و مرد قبول ميکنه علاوه بر اين ميتونه زن شرايطي رو در اون بگنجونه تا به نفع او باشه مثل عدم مباشرت جنسي ضمنا اکثر مراجع رضايت پدر دختر باکره رو شرط ميدونن.3-اگه ممکنه که از اين قانون سوء استفاده بشه از خيلي قوانين ديگه هم سوء استفاده ميشه مثل قوانين رانندگي که من به نوبهء خودم 5 نفر از عزيزانم رو در اين حوادث از دست دادم ايران هم بدترين در جهانه پس بگيم هيچ کس نبايد رانندگي کنه .4- مسلمه که اگه ازدواج دائم صورت بگيره خيلي بهتره ولي قبل از ازدواج دائم عقد موقت براي شناخت طرفين خيلي خوبه که خيلي از خانوادهها قبل از ازدواج دائم اونو انجام ميدن بعد عقد دائم ميکنن 5- اسلام براي کساني که نميتونن ازدواج دائم انجام بدن عقد موقت رو در نظر گرفته تا به گناه نيفتند و اين جامعيت اين دين الهي رو ميرسونه.ازدواج موقت بهتر از زناست و غريزهء جنسي قويترين غريزه پس دين بايد برنامه اي براي اين جوانان در اينباره داشته باشه. خيلي طولاني شد ببخشيد . شما رو به منابع مفصلتر ارجاع ميدم . ضمنا با مطلب جديدي دربارهء علت احکام بروزم خوشحال ميشم يک سري بزنيد

    پاسخ

    سلام به شما!از اين که کامل و جامع پاسخي برايم نوشتين صميمانه متشکرم .موفق باشين ...انشالله به شما سر ميزنم ...